Home SWEET Wanaka! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Home SWEET Wanaka! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Home SWEET Wanaka!

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

04 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Alweer een berichtje vanuit het (begint nu toch echt het) koude Nieuw-Zeeland te worden..
Na Queenstown ben ik terug gekomen in Wanaka en heb ik besloten dat ik de job aanneem in het resort: Treble cone in Wanaka. Omdat het na horen een van de de beste resorts is om te werken en te boarden. En dat is waar we voor gekomen zijn, niet?! De eerste paar dagen heb ik zoals gewonelijk in een hostel geslapen, maar ik kan je vertellen.. Na 8 maanden hostel, heb je het wel een beetje gehad met zachtjes doen in de ochtenden en wanneer je weer thuis komt laat in de avond. Dus ik ben gaan kamers jagen, in de kranten, supermarken op de notitie borden en rond vragen.
Ik heb 3 verschillen kamers of flats (zoals ze het hier noemen) bekeken. En heb de beste uitgekozen en dan was het nog niet zo makkelijk want de mensen in mijn huis moesten mij ook uitkiezen. Zo waren er 4 meisjes en 2 bedden te 'verloten', het was een soort auditie. We gingen naar dat huis, ontmoeten de andere huisgenoten (een engels koppel, australisch en schots koppel en australisch en frans koppel) en het meisje (duits) waar ik de kamer mee deel voor een babbeltje. En gelukkig vonden zij mij net zo leuk als ik hun! En nu woon ik hier (zoals je kunt zien op de foto's).
Het is een lekker warm en gezellig huis met allemaal mensen die niet bang zijn voor de kou en gek zijn op spelen in de sneeuw! Net als mij!
Ik deel de kamer met een duits meisje tot nu toe en waarschijnelijk komt er nog iemand bij. Maar het is heerlijk om mijn eigen plekje te hebben. Een eigen bed voor een paar maanden, een kleren kast, heerlijk.. Heb genoeg van die backpack. Alles is inclusief zoals internet, telefoon in NZ, thee, koffie,ruiden, melk, botter, marsmello's en zelfs de koekjes:) Je kunt mij niet gelukkiger krijgen..
Wanaka is een gezellig klein dorpje tussen besneeuwde berg toppen en een prachtig meer. Er is genoeg te doen en ik weet zeker dat ik onder de locals kom. Je hebt onzettend veel wandeltochten hier. Zo heb ben ik naar een gletsjer gelopen, heuvels en bergn beklommen en het is prachtig bij het meer. Queenstown is meer voor de toeristen en een party town. Ook heel mooi.. Maar aye, als ik wil partien.. Het maar een uurtje rijden.. dussuhh..!? ;)
Over een uurtje rijden gesproken, van het weekend ben ik terug gegaan naar Qtown om een beetje te shoppen, zo heb ik een hele mooie, warme, super gave snowboard jas gekocht, termo ondergoed, een leuke muts en een nieuwe camera. Omdat die andere overleden is 2 weken geleden.. :( Qtown is goed voor shopping en ik ben naar de Milford sound geweest. Prachtig.. Het zijn de fjorden en sounds van Nieuw-Zeeland. Het was een dagtrip, 5 uur heen, 5 uur terug inclusief een boottrip, lunch en soort onderwater museum. En ook heb ik weer dolfijnen gezien. Ik kan nog steeds niet geloven dat alles hier zo puur is en ik heb geen woorden voor de absolute mooie natuur. Ze zeggen dat het een van de mooiste plaatsen in de wereld is en ik ben het daar helemaal mee eens! Ik kan het niet omschrijven, ik hoop dat mijn foto's genoeg zeggen..

Nu ben ik weer terug in Wanaka en heb ik nog 2 weken in de w8 voordat ik begin met werken als een lift mevrouwtje. Maar gelukkig heb ik ook een avond baantje gevonden in een Indian Take away shop (snackbar)'Curry in a Hurry!'. Ik kan er geen genoeg van krijgen.. Haha! Het grappige is, dat het net zo is als werken in de snackbar in Nederland. En ik besef eigelijk hoe erg ik dat gemist heb, vooral het contact met de klanten. 1 ding is niet hetzelfde en dat zijn mijn super collega's in Nederland..En dat meen ik!

Zoals het er nu naar uit ziet kom ik terug naar Nederland ergens rond december om kerst en oud en nieuw lekker thuis te vieren. En terwijl ik hier zo aan het genieten ben kijk ik er toch stiekem wel een beetje naar uit om terug te komen en iedereen weer te zien. En ik kijk er ook naar uit om mijn studie te beginnen; theater mangement. Maar voordat ik dat kan doen heb ik toelatingen in april 2009 en moet ik een portfolio maken. Nou maak ik me daar nu nog niet zo'n zorgen om en heb ik tijd genoeg om dat voor te bereiden. Maar ik wilde jullie vragen of jullie tijdschriften kunnen verzamelen voor mij? Maakt niet uit wat, (zolang het geen porno is, vind ik het goed..;)) gooi ze in een doos en ik hoop dat ik ze dan kan gebruiken voor mijn porfolio, ik heb al verschillende ideetjes, dus dat zit wel goed! En als ik weer terug kom, kom ik jullie allemaal bezoeken en de tijdschriften ophalen.. Alvast bedankt!!!

Het zal wel even stil zijn de komende weken om kiwinikita heen. Omdat ik druk ben met settelen en werk. Maar als ik nieuws heb en foto's hou ik jullie op de hoogte. En dat wil niet zeggen dat ik TE druk ben.. Blijf gewoon lekker mailen, msnen, faxen, smsen, skypen, bellen en weet ik veel wat je allemaal nog meer kan doen tegenwoordig!
Over contact gesproken, mijn nieuwe adres is:
Kiwi Nikita
112, Andersonroad
Wanaka
South-Island

Phone number: 0064 34437777
Je kunt me daar alleen op bellen als je me het van te voren laat weten en ik heb moet de tijd weten. Dat is omdat de huisbaas de telefoon heeft doorgeschakelt en ik hem moet opnemen na 1x overgaan. Okidokie?!
Ik vind het echt leuk om te horen hoe het met jullie gaat en te horen wat het weer is in Nederland bijvoorbeeld..:)

Tot schrijfs!
Heel veel liefs, knuffels en kussen voor al mijn toppertjes in Nederland!

Nikita xxx0xxx

• 04 Juni 2008 - 03:39

Chantal:

Hoi Nikita,
    Leuk om te horen dat je (bijna) met je neus in de sneeuw zit! Dat is wat je al wilde vanaf het begin. Harstikke gaaf. Toen wij in April naar het Zuidereiland waren geweest, hadden we lekker geluncht in een restaurantje aan de waterfront. Zo'n leuk stadje Wanaka en prachtige omgeving. Zijn geen woorden voor. Veel plezier en dat er maar veel sneeuw mag vallen! Zal hopelijk wel niet lang meer duren. Liefs, Chantal, Ronald & Bernice

• 04 Juni 2008 - 05:36

Lucienne & De Rest:

Heeyy Nikita, het blijft super om al je belevenissen te lezen! Geniet van je nieuwe stekkie en veel werkplezier in je nieuwe job. Wij tellen af tot onze vakantie. Groetjes van ons.

• 04 Juni 2008 - 06:27

Je Zusi:

Nikita, er zijn geen woorden voor, wat jij allemaal beleeft en vooral ziet! echt helemaal te gek!!!!
    Bedankt voor je geweldigge lange mail doet me goed!
    IK hou van jou!

Liefs je zusje Siita

• 04 Juni 2008 - 08:00

WIEN:

Lieverd! Wat ziet het er allemaal mooi uit daar! Ben stiekem wel een beetje jaloers, hier zit ik in mn laatste tentamens en het komt er nu op aan of ik het jaar haal of niet...:( Dus ik hou het allemaal spannend, daar hou ik van haha! Lief ik kan niet wachten om je weer te zien, ben blij als je in december weer lekker naar huis komt!
    Nou ik spreek je nu net op msn.Daar kletsen we wel even verder, Dag mop! (K)

• 04 Juni 2008 - 10:17

Inge:

Heej nikita,
    Was net een lekker bakje koffie aan het zetten toen ik zag dat ik een mailtje had van jou. Toen dacht ik 'dat kopje koffie kan wel even wachten'. dat kopje is inmiddels koud geworden want wat een lang verhaal. Natuurlijk heel leuk om te lezen! Ik hoef niet te vragen of het goed met je gaat want dat is wel te zien!
    Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Het begint lekker weer te worden hier. Zo nu en dan al met bikini in de tuin liggen. Beter kan niet toch :D! Bij mij op school gaat het goed. Heb tot nu toe alles gehaald en wie weet haal ik in dit eerste jaar al wel mijn P. Dat zou mooi meegenomen zijn!
    Maar meis, veel plezier nog in je luxe vila en je beste baantjes ever!
    Zou kijken naar wat tijdschriften. Als je terugkomt kom ik ze brengen of kun je ze ophalen!:D
    Tot mails of msn! Liefs en dikke kus. Groetjes van hier!

• 04 Juni 2008 - 11:14

Sarah:

Olaaatjess..
    zozo December.. god hou nog ff op wil:P de zomer begint er hier pas aan te komen en dan heb jij het al over de kerst! Haha nee grapje hoor;)
    maare met die tijdschriften zit t wel goed hoor.. heb bakken vol voor je.. of wil je geen modebladen?

x

• 04 Juni 2008 - 13:41

Suzanne:

Hey hey!
    Wat een mooie verhalen weer en prachtige foto's!! Heerlijk voor je dat je nu een plekje hebt! Dat kan een mens echt goed doen! Ik hoop dat ook je neiuwe werk mee zal vallen en dat je een super winter te gemoed gaat!

Hier was er een begin van de zomer, maar dat valt nu tegen. Wel warm, maaer de laatste dagen ook veel regen.
    En echt geniete... Dat zit er ff niet in. Over vier weken heerlijk zomervakantie, maar tot die tijd kei, maar dan ook keihard werken voor de studie! Echt niet grappig meer! En dat terwijl het einde ook zo dichtbij is...

Naja verder gaat het leventje hier zijn gangetje. Weinig spannende verhalen. Helaas! Maar in de vakantie weer lekker surfen en touren met de auto, dus wie weet is er dan meer te vertellen!

Ik hoop toch wel weer wat van je te horen, ook al maak je niet veel mee of heb je geen foto's! Altijd goed ojm te weten hoe het met je gaat!

Nog veel plezier de komende tijd, want voor je het weet is het december... Hoe wel ik dat totaal neit erg vind, om jou weet terug te zien!
    Veel liefs,
    S.

XXX

• 04 Juni 2008 - 15:43

Renée:

Haaay nikiet..

Ben nog steeds constant je berichies aan het lezen.. (STIKJALOERS dat wel, maar ik gun het je);)

Leuk 0m te lezen dat je zo makkelijk van plek naar plek gaat, overal bij past en nergens voor terug trekt.. petje af, ik zou het niet kunnen..

Heeel veel plezier nog daar in je Prachtige huisje, tziet er geweldig uitt..!

Ik blijf lezen, en je ho0rt nog van me!

Heel Veel Liefs, Renée

• 04 Juni 2008 - 20:45

Hetty:

Hoi avontuurlijk nichtje van me!
    Het is daar zeker mooi,
    fantastisch mooi.
    Leuk huis ook, mooie jas, mooi leven!
    Ik verheug me erop je weer te zien, helemaal nu je er zo over begint te praten.
    Ik heb zo het idee dat je wel heel erg zal moeten wennen.
    Je hebt nu zo'n vrij leventje!
    Maarre....geniet er nog maar even lekker van!!
    Groetjes,
    Snoekjes

• 04 Juni 2008 - 21:42

Yvonne :

Heyhey Nikiet!
    jeetje zeg, wat ontzettend gaaf weer allemaal! :D je maakt echt super dingen mee daar, die sneeuw lijkt me ook heerlijk. Zo te horen geniet je er ook volop van ;)
    Je nieuwe huisje ziet er leuk uit!

Heel veel plezier nog verder en we spreken elkaar weer!

Xx Yvonne (a'doorn)

• 05 Juni 2008 - 19:42

K-tje:

Hey lieve Kiwinikita,

Wat heb je een fijn en mooi eigen plekje gevonden! Het ziet er lekker ruim en gezellig uit... Zag ik in je kamer nou dat foto-mapje hangen uit nederland??! :-) Haha... leuk om te zien.

Je hebt ook weer super mooie foto's gemaakt... bijna onwaarschijnlijk dat er zo'n paradijs bestaat.

Veel plezier in de sneeuw!!!

Veel liefs en dikke kus,
    Karianne

• 06 Juni 2008 - 17:24

Lieke:

heerlijk nikita!
    genieten van de sneeuw!!
    mooie omgeving, relax huis, baantje, top man. enjoy!
    en thnx voor je lieve email.

ik hoop je gauw te bellen!!

we smsen wel voor een tijdstip, leuk!

Liefs, xx L./

• 09 Juni 2008 - 22:11

Mams Van Karianne:

Hello lieve avonturierster,

Ik ben weer helemaal bij met je mooie reisverslagen te lezen en al die prachtige foto's te bewonderen.
    Fijn voor je, dat je toch steeds weer een baantje weet te vinden. Klinkt leuk hoor "een lift mevrouwtje" en dan 's avonds nog wat verdienen in de snackbar. Goed van je hoor. Als ik hem op had, nam ik m'n petje voor je af. Ik heb grote bewondering voor je. Die flat ziet er ook leuk uit. Gezellige kamers en nu kun je ook nog je Duits ophalen met een Duits meisje als kamergenoot. Ik denk, dat je nu ook wel een aardig woordje Engels kunt spreken. Lief ook van je die mooie appelfoto voor je moeder. Nu Nikita, ik wens je veel werkplezier en natuurlijk ontzettend veel sneeuwplezier en heel veel succes met je nieuwe foto-camera(maakt trouwens mooie, scherpe foto's, zo te zien).
    Voor ons ben je een topper!!!!!!!
    Dag, hou je taai.
    Liefs en knuffels van de mams van Karianne en natuurlijk ook van haar paps.