Roadtrip in Wildlife HEAVEN *** - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Roadtrip in Wildlife HEAVEN *** - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Roadtrip in Wildlife HEAVEN ***

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

12 November 2008 | Australië, Canberra

Good day mate;)
Hier weer een berichtje vanuit het warme Australie. Ik kom net terug van een roadtrip met mijn 'oud' liftie collaga Steve. Hij woont hier in Canberra. Voordat ik over mijn roadtrip vertel, zal ik toch eerst eens even beginnen waar ik gebleven was een week geleden..
Ik heb in totaal 3 nachten op de farm verbleven. De mensen waren heel aardig en cool. Soort hippies en de manier van leven bewonder ik heel erg. Ik d8 dat ik het ergste wel gehad had met dat woofen, mare dit was ongeveer hetzelfde als mijn eerste ervaring op de boederij in NZ. Deze mensen woonde niet echt in een huis. Het was een grote schuur met een keuken erin. Een boomhut was de 'slaapkamer' en de een tippie (indianentent) was de woonkamer. Maar door een zware storm was de tent omgewaait en hadden ze dus even geen woonkamer.. Geen bereik op mijn telefoon, geen internet, geen t.v..
Ik sliep in een caravan, nou ben ik dat wel gewendt en het was fijn om mijn eigen plekje te hebben..
Overal eenden.. De mensen waar ik mee woonde waren een vader met zijn dochtertje van 9. En er was nog een Duits meisje aan het woofen. Ik was ongeveer 4 uur aan werk in de tuin, onkruid wieden en planten verplaatsen enzo. Haha, niks voor mij. Ik heb totaal geen groene vingers!!! En muggen, mieren en andere insecten die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien houden echt van mijn bloed. En ik zit met die vervelende rode jeuk bulten opgescheept.. Lovely!
Ik zou daar graag langer willen blijven, vooral om te zien hoe deze mensen leven maar zoals sommige van jullie misschien al weten heb ik mijn ticket naar voren geboekt. Dat betekend dat ik volgende week rond deze tijd voor de laatste keer mijn tas aan het inpakken ben. Donderdag 20 november vlieg ik vanuit Melbourne terug naar Nederland. 21 november heel vroeg in de ochtend land ik weer in Amsterdam naar 14 maanden weggeweest om mijn familie en vrienden weer in de arme te sluiten..
Ik heb uiteindelijk besloten om eerder naar huis te komen omdat ik het hier wel naar mijn zin heb, maar ik geniet niet meer zoals ik graag zou willen en zoals ik voorheen deed. Ik denk dat het gewoon genoeg is geweest (voor nu) en ik graag naar huis wil om iedereen weer te zien..
De mensen op de boederij waren niet zo blij met mijn vertrek al na 3 dagen. Maja het is mijn keuzen en ik hoop dat ze dat ook begrepen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er lang over nagedacht heb, vooral omdat ik geen spijtgevoel wil krijgen als ik terug ben in Nederland. Maar zoals ik deze laatste 14 maanden altijd mijn gevoel heb gevolgt, is dit gewoon wat goed voelt op het moment. En Australie loopt niet weg en het is een prachtig land om weer terug te komen en alles goed te zien..

Vanuit Byron Bay ben ik naar Sydney gereden (9 uur in de auto..) Holy shit! 9 uur in de auto en het is maar zo'n kleinstukje op de kaart.. Anyway.. 1 nachtje in Sydney en toen door naar Canberra, waar ik nu ben. Ik verblijf bij Steve en zijn familie. En we zijn net terug van een 4 daagse roadtrip down the south coast of Australia.
Kamperen bij het strand onder de sterren, possums lopen over de slaapzak, prachtige zonsopgang, strand, surfen (jammer genoeg geen goeie golfen), frisbee, pannekoeken als ontbijt op het strand en 's avonds koken op een vuurtje en in mijn kleine pannetjes.. Dit is waar ik gelukkig van word.. Geen zorgen.. En puur genieten..
We hebben het lekker rustig aan gedaan. Elke dag ongeveer 3 a 4 uurtjes in de auto. Veel stoppen, niks doen, lopen, bekijken.. Je kent het wel, een echte roadtrip!
Australie staat erom bekent, WILDLIFE maar holy shit.. zoveel!? En het is overal.. Zo heb ik op een dag gezien: Kangeroe's en Walbi's heel vroeg in de ochtend op het strand. Even later liepen we naar het strand toe en toen zagen we a blacksnake op de grond.. Scary! En toen we gewoon op het strand aan het wandelen waren zagen we walvissen uit het water springen. Ongelovelijk! Zo groot en de splash dat zo'n dier maakt..
En owja op het strand zelf zagen we een dooie zeehond.. We wisten niet zeker of het wel dood was, maar naar een paar steentjes naar hem toe te gooien en het nog steeds niet bewoog, hadden we de conclusie gemaakt dat hij toch echt dood was en hebben we het diertje van heel dichtbij bekeken, hoe alles werkte enzo. Want tja, hoevaak maak je dat nog mee, dat zo een zeehond van zo dichtbij kan bekijken???
's avonds na het eten kregen we ook nog even bezoek van een possum, die onze restjes wel als dinner wou hebben. Eerst zei ik NO, ga weg en ik gaf hem een knap met een vork op zijn hoofd, maar dat deed hem niks en hij at gewoon door.. Ik heb hem zelfs geaait. Ik sliep in een swake, soort van slaapzak/tent en ook 's avonds vonden zij mij wel heel interesant. Maffe dieren..
Salamanders en andere reptiele in overvloed.. En zo kan ik nog wel even doorgaan haha..
Dat was gewoon het beste van de hele roadtrip en het heeft zoveel indruk op me gemaakt. Ik wil hier echt nog terug kom en de rest van Australie te zien!
Vanacht hebben we bij vrienden van Steve in Thredbo geslapen. Thredbo is een skieresort hier in OZ, waar Steve vorige jaar gewerkt heeft. Zo hebben we een rondje in de stoeltjeslift gemaakt en gedag gezegt tegen zijn liftie vriendjes.
Vanmorgen vroeg op met een kater en hebben we een kleine hike gedaan naar de Blue lakes in een van de nationale parken. En ik heb zelfs nog door de sneeuw gelopen.. Grappig he? Strand en sneeuw in een dag?!

Morgen jump ik weer op de bus voor een andere 9 uur duurende bustrip down to Melbourne. Ook daar ga ik wat vrienden bezoeken en dan over een week vlieg ik naar huis! Spannend..

Tot snel zal ik dan maar zeggen mijn lieve vrienden en familie. Waarschijnelijk komt er nog een berichtje vanuit Melbourne en daarna kunnen we lekker 'live' communiseren!

Dikke kus
Nikita xxx



  • 12 November 2008 - 06:48

    Hetty:

    Hé stoere nicht,
    Wat een ervaring weer he, al die beesten. Je zal het inderdaad ook wel gaan missen dat avontuurlijke leven. Heel apart zoals die mensen leven op die boerderij (zeker meestal mooi weer daar). Maar..............
    we kunnen niet wachten om je weer te zien, zeker nu het zo dicht bij komt.
    Je nichtjes en neefjes zijn niet te houden!!!!!!!!!!!!
    Geniet ze nog even enne...tot gauw!
    Dikke klapzoenen,
    Snoekjes

  • 12 November 2008 - 08:09

    Mees:

    Ik kijk er naar uit om kennis te maken met mijn oudste nicht!

  • 12 November 2008 - 08:09

    Mees:

    Ik kijk er naar uit om kennis te maken met mijn oudste nicht!

  • 12 November 2008 - 08:11

    Wien:

    Heey lieverd!
    Aaaaah je komt bijna naar huis! Unbelieveable!Ben blij dat het je het nog zo naar je zin hebt, je foto's zijn weer geweldig! Het zal wel even anders zijn hier in NL met al dat adventure haha;) Hier gebeurt namelijk niet zoveel. Nou tot SNEL!!!!! geniet er nog van!
    Kuss

  • 12 November 2008 - 08:27

    Je Zus:

    Hee lieve zus!

    Nou als er iemand aan het aftellen is, ben ik dat wel!!! Ik zie er echtt naar uit, om jou in mijn armen te sluiten op schiphol! nog anderhalve week!!!
    Nikit, geniet er nog lekker even van, voor je het weet, ben je alweer in de regen, en storm!

    Dikke kus je zussie!
    xxx

  • 12 November 2008 - 09:41

    Linda:

    Ik kan alleen maar zeggen, tot snel !

    Kussss

  • 12 November 2008 - 09:54

    Sandy:

    Prachtig allemaal, prachtige verhalen en foto's. Wessel en Giel zeggen telkens weer daar willen wij ook naar toe. Moeten ze nog even groter groeien vindt ik.
    Geniet nog van de laatste dagen en waarschijnlijk toe gauw.

    Dikke kus

    Jacob, Sandy, Wessel, Giel en Hiske

  • 12 November 2008 - 10:02

    Mems:

    HI LIEVERD,
    Wat een belevenissen weer, ik wist toch niet wat "een possom" voor beest zou kunnen zijn, maar goed dat je een foto van je vriend maakte. IK KAN NIET W88 OM JE IN 'M ARMEN TE SLUITEN NET ALS JE ZUS.! Ons huis is nog niet gereed voor jou terug komst. Maar slapen kan je altijd.....en gezellig gaan we het zeker maken!
    lieffie tot snel!
    GENIET nog even daar....
    NU JE WEET ...dat je snel weer in 't kikkerlandje zult zijn.
    Hopelijk kun je van ons ook genieten ....
    kiss and hug you mum

  • 12 November 2008 - 13:27

    Robin:

    Vet cool is het daar hee!
    En nog cooler dat je bijna terugkomt:D
    xx Rob

  • 12 November 2008 - 15:10

    Ktje:

    Lieve, lieve Nikiet,

    Siïta en mems willen je knuffelen, maarre IKKE OOK HOOR!!! Heb zo'n zin om al je verhalen "live" te horen en je weer in het echie te zien... ik bedoel die foto's zeggen genoeg hoor en zijn leuk en bovenal heel mooi, maar is toch anders dan "echt"! De volgende keer als je weer eens op avontuur gaat, dan ga ik gewoon met je mee :-) Is voor mij immers alweer even geleden hihihi

    Ben echt super blij dat je er bijna weer bent... maak er nog wat van de komende dagen!

    Luve ya, big hug and kisses,
    Karianne X

  • 12 November 2008 - 22:27

    Anne:

    hey lief.
    super dat je het altijd naar je zin hebt.
    Ik zie je snel!. woow het klinkt vet om dat te zeggen haha.
    KUS anne

  • 12 November 2008 - 22:36

    Mootje:

    Haai Nikiet.
    Jeeemig he, als je het allemaal leest wat je weer schrijft dan krijg je echt zo een gevoel van. DAT ZOU IK OOK WEL WILLEN.hahaha
    Zo leuk om al die andere dieren tegen te komen die je hier alleen in de dierentuin tegenkomt.
    En die mooie natuur daar.

    Ik kan me voorstellen dat je nu ineens ongeduldig werd en je ticket hebt vervroegd.Nu het zo dichtbij kwam geeft het een ander gevoel met wat je daar allemaal nog beleefd.
    Net als na een lange heerlijke vakantie is het ook altijd weer heel fijn om thuis te komen.
    Wat vliegt het voorbij he?
    Maar alles wat je in dit afgelopen jaar hebt kunnen proppen om zo veel mogelijk te ervaren is wel gelukt.
    Je hebt bijna al je tijd zo veel mogelijk benut om het beste eruit te halen

    Superveel plezier nog deze laatste week en een fijne vlucht terug, er zijn heel wat mensen die met veel ongeduld hier aan het aftellen zijn

    groetjessss en dikke kus van Monique


  • 13 November 2008 - 07:56

    Suzanne:

    Hey schatje!
    Wat een goed nieuws! (voor ons dan...) Ik had gister al je foto's bekeken, maar zag vandaag je e-mail. Wat een verrassing. Ergens vind ik het ook wel grappig, want na een half jaar NZ had ik het ook niet super in Autralie en ben ik snel naar huis gegaan...
    Beetje hetzelfde!

    Maar zo te lezen ben jij nog wel aardig aan het genieten! En dat is maar goed ook! Want het zal wel ff een ommeslag zijn, als je weer thuis bent! Maar ik ben iig weer superrrr blij dat je er over een week weer bent!

    Zoals ik heb beloofd: I'll be there! Dussss tot heel snel moppie!!!

    Kusje,
    S.

    PS. Altijd weer die foto's... Maar ook dit keer zijn ze weer super!

  • 13 November 2008 - 09:17

    Mems:

    Hi liefie,

    Wil je je bed THUIS ook zo net als in je villa?

    XXXXX mama

  • 14 November 2008 - 08:54

    O+O:

    Lieve Nikita,

    Je brief en foto’s waren als vanouds hartstikke leuk en mooi.
    We willen je nu een hele goede terugreis en vlucht toe wensen en een behouden aankomst op Schiphol.
    We kijken er naar uit.
    Liefs en groetjes van je O+O

  • 14 November 2008 - 16:39

    Pieter:

    he nikiet

    wat een leuke verhalen allemaal en super dat je weer is terugkomt:P! ik heb zelf ook een ruig weekje achter de rug. een praktijk week in oenkerk met mijn collega's(boeren) ik ben toch wel een soort van brak:P
    xx pieter

  • 15 November 2008 - 19:02

    OPA &LYA:

    hALLO nIKITA,

    Nog heel eventjes en dan ben je weer hier. We kijken er naar uit hoor dat je komt. Goed reis en behouden thuis komst, tot gauw. Liefs van ons beiden Opa & Lya

  • 19 November 2008 - 10:15

    HJJTM:

    Lieve Nikita,

    Een hele goede reis en tot heel gauw! En bedankt voor die geweldige verhalen!

    Jens Ties Mees Jiska en Henk

  • 19 November 2008 - 10:42

    Mems:

    liefste,

    Tot heel gauw. GOEDE REIS!

    Dikke kus,

    mama Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikita

Dag lieve mensen! Welkom op mijn personelijke profiel. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Liefs, Nikita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 74864

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2014

Canada

10 Juni 2010 - 01 September 2010

Camp USA 2

26 Mei 2009 - 23 Augustus 2009

Camp USA

17 September 2007 - 21 November 2008

Kiwi Nikita

Landen bezocht: