Slangen, Koala's en kangeroes nog aan toe!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Slangen, Koala's en kangeroes nog aan toe!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Slangen, Koala's en kangeroes nog aan toe!!!

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

02 November 2008 | Australië, Byron Bay

Good day! Hows a going? Your alright?Dat is hoe je hier een gesprekt met iemand begint, op zijn Australisch.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Ik kan jullie vertellen dat het met mij eigelijk wel prima gaat..
Alweer 2 weken in Australie en ik moet stiekum vertellen dat ik Nieuw-Zeeland toch nog wel heel erg mis. Het was daar gewoon zo fantastisch dat Australie heel erg hard moeten werken om daar nog aan te tippen.. We zullen zien...
Tot nu toe heeft het aardig zijn best gedaan.. Sydney is een grote stad en zoals ik al eerder vertelde was de stap erg groot naar de drukke en hectische stad. Toch ben ik daar een week gebleven en mede dankzij mij gay vrienden.. Zij hebben me goed rondgeleid in de stad en vooral om me uit de stad te houden. Zo ben ik naar de Blue mountains geweest, prachtige natuur. En ben ik op de stijlste treinrails geweest. Ook nog naar een andere national park. Waar we niet bij het strand konde komen en het zo warm was, dat we in grote zwemholen belande met reusachtige kikkervisjes, moet je nagaan hoe groot de kikkers wel niet worden.. Jak!!!
Verder heb ik een Nederlands gezin bezocht in Sydney die ik op de skie pieste in NZ had ontmoet. Ook gezellig Nederlands gezin, heerlijk haha! En ze wonen op echt een gigantische mooie plek met een heel mooi uitzicht.
Van Sydney ben ik doorgegaan naar New Caslte waar ik een oude vriend van de mountain heb bezocht met nog 2 andere maatjes van de berg. We zijn daar ongeveer 5 nachten geweest. Big weekend!! Zijn vrienden hebben allemaal een boot en lucky me.. We zijn wezen wakeboarden (again!). En raar maar waar.. Al zijn vrienden met een boot hebben ook en slang als huisdier en zoals sommige van jullie wel weten heb ik daar een zwak voor en ben ik toch wel nieuwsgierig hoe dat voelt om er een vast te houden.. Ik hou van de spanning dat het gevaarlijk is en dat je toch nog soort van de baas erover bent.
Na 5 dagen vond ik het wel weer mooi geweest en was het tijd om eens nieuwe vrienden te maken ipv al mijn 'oude' vrienden te bezoeken. Ik besloot om naar Byron bay te gaan omdat het een klein dorpje is aan de zee. Goed en lekker weer en heel veel surfers en dat was een van mijn plannen om hier te doen. Surfen.. Ben er nog steeds niet aan toe gekomen en dat komt vooral omdat ik gewoon een beetje lui ben en me er niet echt in verdiept heb. Ik heb niet veel nodig.. Lekker op het strand liggen en af en toe een duik in de zee is op het moment genoeg voor mij.
Het hostel leven weer in, tja.. appart haha! Elke keer dezelfde vraag: So, where do you come from? Whats your name? How long have you been here?? Bla bla bla.. Ik weet het zo net niet.
Na 5 nachten in dit toch wel leuke en mooie hostel, moet ik eerlijk toegeven. The ARTSFACTORY, dat is waarschijnelijk waarom het mij toch wel ligt. Anyway na 5 dagen hier heb ik weer iets anders gevonden.. Kennen jullie de term WWOOFEN nog? Werken voor accomodatie en eten? Mijn eerste week in Nieuw-Zeeland op die boerderij was niet zo geslaagd, maar we gaan het gewoon opnieuw proberen. Omdat ik qua geld gewoon wel krapjes zit en Australie veels te groot is om in 2 maanden te zien, ik het niet eens ga proberen om alles te zien en ik laat het hier om als goed excuus nog eens terug te mogen komen om het goed te bekijken.
Ik ga nu dus werken op die boerderij en we zien wel hoe ik me daar voel en hoe ik het daar vind.
Als het zonnetje maar blijft schijnen...

Heel veel liefs,
Nikita

  • 02 November 2008 - 10:24

    Robin:

    hee Nikita=D
    veel plezier nog+;)
    ik ga naar havo:P vwo is gwn net iets te zwaar
    veel plezier nog]=D
    maar dat gaat wel lukken denkiK:p
    (k)(k)

  • 02 November 2008 - 10:44

    Hetty:

    Hoi Kietje,
    Fijn weer wat van je te horen. Dat je die slangen leuk vind, .........argh!
    ´t Wordt tijd dat je weer in ons kikkerlandje komt, als je nu al ´oude´ vrienden daar gaat bezoeken, dan zijn wij toch onderhand wel weer es aan de beurt. Ja toch, niet dan! En net wat je zegt, hou je Australië toch gewoon nog een keer te goed. Je had je weer aardig uitgeleefd met ´halloween´.
    Nou meis, geniet er nog maar even van!
    Dikke klapzoenen,
    De Snoekjes

  • 02 November 2008 - 11:14

    Linda:

    Dag skattie,
    Wat super weer je verhalen !! Hoor dat je met een cursus bent begonnen :p hahaha....

    Er volgen nog meer delen hoor !! Keep checking your mail..

    Lievie, geniet er nog maar even van zolang het nog kan want de tijd gaat echt onwijs snel.

    LOVE YOU

  • 02 November 2008 - 11:39

    Yvonne :

    Jee Australie..:):)
    heel anders maar ook heeeeel mooi weer..en zomer!!! Razz hier wordt et koud hoor bereid je er maar vast op voor nog een paar weken en dan kan je weer skieen heb ik begrepen ..
    Geniete nog maar even lekker van de warme zonnen stralen en laat de beesten maar lekker daar ...
    gr yvonne :)

  • 02 November 2008 - 11:49

    Memsie:

    Hi lief,

    Goh jij en slangen, zeker wat gemisd? Heerlijk, wij hadden gisteravond Halloween (1 dag later) op de tennisbaan, ik was "de heks", Peter zei dat ik niets veranderd was. Ik ben donderdag naar de kapper geweest "nieuwe korte coup". Moppie vandaag is het weer heel mooi buiten, de gekleurde natuur en zon.

    Dikke kussen en hug
    your mum

  • 03 November 2008 - 11:02

    Suzanne:

    Hey Nikiet,
    Alles foto's weer bekeken. Ook van vorige bericht. Je hebt echt heel veel mooie plaatsjes gemaakt zeg!
    Ik hoop dat je het nog even leuk blijft houden en van mij moet je echt gaan surfen!!! Ik ben anti sport, maar dit vind ik, samen met winetrsporten, super gaaf! Dus probeer het en wie weet kunnen we een keer samen!

    Tot volgede maand! ;-)

    Liefs,
    S.

    XXX

  • 03 November 2008 - 12:34

    Wichard:

    hi there, ga nog even lekker genieten, doe de dingen die je altijd wilde doen... lekker gaan surfen dat moet je echt gaan doen hoor!!!

    Je Peps

  • 03 November 2008 - 20:56

    Mei:

    hallo Nikita... dat je van slangen houdt verbaasd me niet. Weet jij wat jou Chinese sterrebeeld is? Precies... een slang

  • 04 November 2008 - 18:26

    Wing-sam:

    nikita die laatste foto [halloween ] is zo eng !!!!!! en wat stoer om een slang vast te houden !!!!!!!!

  • 06 November 2008 - 10:37

    Mems:

    Byron Bay

    Dat moet vast heel mooi zijn. Zo klinkt het in ieder geval in mijn fantasie....
    lief geniet! Slurp de rust op!
    We zien er naar uit dat je terug komt.....

  • 06 November 2008 - 10:58

    Lieke:

    De ervaren backpacker hoor, haha
    die foto in de trein van jou is erg leuk!

    Liefs!

  • 10 November 2008 - 22:07

    Kim Uit Je Oude Klas:

    Hee nikitaa

    Ik kwam zo via via bij jou site terecht en toen dacht ik is ff vragen hoe het met je gaat. Long time no see!! Wat gaaf om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en nog meemaakt. Volgens mij een ervaring om nooit te vergeten!! en zo te zien heb je het erg naar je zin daar, ziet er goed uit:D Mijn tante woont ook in Nieuw-Zeeland in Wangarei ofzo?? Nou ik wens je alle plezier nog toe daar in Australie.

    XX Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikita

Dag lieve mensen! Welkom op mijn personelijke profiel. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Liefs, Nikita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 74864

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2014

Canada

10 Juni 2010 - 01 September 2010

Camp USA 2

26 Mei 2009 - 23 Augustus 2009

Camp USA

17 September 2007 - 21 November 2008

Kiwi Nikita

Landen bezocht: