Bye Winter wonderland.. Hello Sun, Sea and BEACH!? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Bye Winter wonderland.. Hello Sun, Sea and BEACH!? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Bye Winter wonderland.. Hello Sun, Sea and BEACH!?

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

19 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Aloha!
Zoals mijn titel al zegt, van Winterwonderland naar de Zon, Zee en Strand. Het is zo onwerkelijk. Een week geleden was ik overwelmd met het laatste dik pak sneeuw van het seisoen en nu sinds 3 dagen ben ik in hartje zomer en voelt mijn rug toch wel erg rood en warm na een dagje strand...

Ik heb mijn SWEET HOME WANAKA verlaten op 14 oktober. Het plan was om 2 dagen eerder te vertrekken, maar het gedag zeggen deed me toch wat meer dan ik verwacht had. Ik ben heel erg aan de plaats gehecht geraakt. De mensen ga ik natuurlijk ook missen, maar iedereen komt daar voor het seisoen en vertrekt weer als het afgelopen is. Iedereen gaat zijn eigen weg.. Maar de mountains, het meer en de hele sfeer blijft daar en ik vond het heel moeilijk om daar afscheid van te nemen.
Zo ben ik op mijn dag van vertrek om 6 uur opgestaan en heb ik een berg opgelopen voor 30 min om vanaf daar de zonsopgang te bekijken en het was Amazing! Iedereen verklaarde me voor gek, maar het was het zeker waard om zo vroeg op de staan voor al deze prachtige kleuren.. Geen woorden voor!
Op de dag dat ik aangekomen was in Wanaka was ik wezen zwemmen met een groep van de kiwi experience en omdat ik mijn winter avontuur op deze manier begonnen was, vond ik dat ik het ook op deze manier moest afsluiten en zo waren we van een brug gesprongen in een IJSkoude rivier.. Het was zooooh koud, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!
Mijn manier van gedag zeggen van de mountains en de sneeuw was niet zo moeilijk. Want de week nadat de mountain gesloten was voor public hadden we een enorme dump sneeuw gehad. Prachtige powder sneeuw en zo zonde want niemand kon hier van genieten. Maar lucky me en nog een paar andere lifties.. Ze hadden ons gevraagd om een paar extra dagen te werken om de stoeltjes van de liftlijn te halen. Natuurlijk hebben we 'hard' gewerkt, maar we konde het niet laten om heerlijk in de sneeuw te spelen. En als beloning van al ons harde werk, heeft de pieste bully ons naar de top van de berg gereden en mochten we naar benede snowboarden. Dat was zo gaaf! So nice! En het mooiste was dat wanneer je benede was, je je eigen lijn kon zien... En er gewoon niemand anders was! Heel speciaal en ik besef me zo goed hoe lucky we waren, want ik ken genoeg mensen die daar een moord voor zouden doen.. Life isnt fair!
Ook ben ik nog wezen Jet boaten on een Jetboat in Queenstown. Ik had dit gewonne met mijn kostume prijs en dat was echt gaaf, we kwamen zo dichtbij de rocks en vooral de spins vond ik heel gaaf.. Als het maar snel gaat vind ik het prima!!! Haha..
Mijn laatste avond in Nieuw-Zeeland was best speciaal. Op het strand met een kampvuurtje en een biertje. Volle maan, magic! Het was niet met de mensen waar ik het het liefst mee zou willen afsluiten, maar het was nice en zo kon ik ook nog even gedag zeggen tegen the ocean.. Bye NZ! :(

En dan nu.. iets meer dan een week laten word ik wakker in Sydney. Ik verblijf bij mijn appelpluk vriend Micheal en zijn vriend. De eerste dag dat ik hier aan kwam meteen naar het strand.. En al een beetje verbrand. Ik mis Nieuw-Zeeland heel erg, maar langzamerhand begin ik het hier naar mijn zin te krijgen.
I love Summer!!! En ik heb eindelijk het vakantie gevoel terug. Klinkt raar, maar na een jaar in een en hetzelfde land is dat gevoel toch wel een beetje weg. En hier in Sydney heb ik dat heerlijke gevoel weer.
Gister zijn we naar de Blue Mountains geweest, ongelovelijk mooi! Zo groot, moeilijk te beschrijven.. Hoop dat de fotos genoeg zeggen.. En dan vanacht DOWN UNDER in het nachtleven hier in Sydney. En haha.. Wat een schrok. Ik kan je vertellen dat de stad toch wel erg groot is en er zijn zoveel mensen om je heen.. als je dat vergelijkt met SWEET HOME small, little, tinny Wanaka. Het was fantastich, zoveel mensen om naar te kijken. En het grappige was, ik had zoveel engergie met zoveel mensen om me heen.. We zijn naar verschillde clubs geweest en hebben heerlijk gedanst.. (gaybars) Haha fantastische uitvinding als je gewoon lekker wil dansen ;)

Nou willen jullie natuurlijk mijn plan weten.. Maar ik had eigelijk wel verwacht dat jullie mij en mijn reisavontuur nou wel door hadden..
Nikita heeft geen plannen. Ik weet wat ik wil doen.. En dat is lekker vakantie vieren hier voor 2 maanden. Niet teveel doen, niet te veel rond trekken. Ik heb zoveel vrienden gemaakt en ik wil deze allemaal bezoeken en lekker op het strand chillen en mezelf langzamerhand voorbereiden om naar huis te komen. En goed nieuws!
Ik kom naar huis!!! Het is nu zeker, ik heb mijn ticket geboekt.
Op 16 december om 6 uur zet ik weer voet in het koude kikkerlandje.
En de tijd gaat sneller dan je denkt, voor je het weet is het zover.. Ik kan niet wachten om mijn geliefden familie en vrienden weer in mijn arme te sluiten..

Ik ga nu nog ff lekker genieten van mijn laatste 2 maanden Sun, Sea and Beach in DOWN UNDER Australie en my FREEDOME!!!

Tot gauw zou ik dan maar zeggen!!!
Heel veel liefs from
Nikita (diep in mijn hartje toch nog wel kiwinikita)

Mijn OZ nummer is:
+61410930569 (bel&sms!?)

Helaas laten de fotos nog even op zich wachten. Mijn foto ruimte is vol en er is een error ofzo.. Maar blijf gewoon ff checken de aankomende dagen, ik zal jullie niet laten zitten haha.. En fotos voegen zoveel toe aan mijn verhaal..
xxx

  • 19 Oktober 2008 - 00:27

    Ktje:

    Even snel een kus... nu eerst lekker slapen en morgen kom ik terug :-)

    Ssssmmmakkkkk

  • 19 Oktober 2008 - 08:56

    Mems:

    hey lieve dame,
    goh dan kom je ook nog lekker bruin terug.
    wat ben jij toch een bofferd en een gek kind. om 6 uur 's morgens de berg op om afscheid te nemen.......heerlijk. Ben zo trots op je.

    kus en hug

    your mom

  • 19 Oktober 2008 - 09:27

    Yvonne:

    He (Kiwi)Nikita..
    Nou nu even heerlijk genieten daar in Sydney down under..pfff en nog steeds niet thuis..jeetje joh wat maak jij er een mooie lange uperfijne belevenis van..:) maar geniet er nog van he want 2 maanden voor jou zijn zo om daar..terwijl ik weet dat je moeder niet kan wachten om je weer te kussen voelen ruiken.en naar haar mooie avontuurlijke dochter te kijken...
    GENIET ZE !!! :):):):)

  • 19 Oktober 2008 - 14:47

    Suzanne:

    Hey meis,
    Wat een mooie afsluiting! Raar om na zo'n tijd weg te gaan, maar deze rais gaat iig nooit meer weg uit jou!
    Blijf genieten de laatste twee maanden, maar dat gaat jou wel lukken!

    Ben blij dat jij eerder terugkomt dan dat ik ga... Dus ik zie je in Nederland!!!

    Enne geliefde?! Ik voel me geloof ik niet aangesproken... ;-)

    Veel liefs! En ik ben benieuwd naar je foto's!

    XXX
    S.

  • 19 Oktober 2008 - 21:10

    Hetty:

    Hoi Kiwinikitaatje,
    Avontuurlijke levensgenieter!
    Dat heb je allemaal mooi te pakken en ik denk dat je je hele leven plezier hebt van deze reis. Om wat je allemaal gezien en meegemaakt hebt, de beslissingen die je hebt moeten nemen, de mens die je geworden bent.
    Ik hoop dat je laatste 2 maanden ook super zijn maar het begint al weer goed en je weet inmiddels wel hoe je moet genieten dus komt helemaal goed.
    Blij dat je weer deze kant op komt hoor, 'k zal je berichten waar ik altijd helemaal blij van word wel gaan missen!
    O ja, geliefde? Moet zeker nog een n achter of heb ik wat gemist?
    Dag hoor, veel plezier nog en dikke klapzoenen van alle Snoekjes!!

  • 20 Oktober 2008 - 14:03

    Lieke:

    Nikiet!
    Ja, jeutje... afscheid van NZ meissie... is nogal wat...
    gelukkig vind je je plekje alweer wat in sydney.
    geniet ervan. en goed PLAN: vakantie!
    Zon, zee, feest, hmmm

    go go go nikiet!

    En ik ZIE je op schiphol! en dan dus ECHT

    YEAAAHHH!!!

    Daaaagg lieve nikita.
    en nu echt: tot gauw!

  • 21 Oktober 2008 - 18:51

    Karianne:

    Hey lieffie Nikita,

    Oeps... morgen is over-overmorgen geworden hihihi Ik kan me voorstellen dat het niet meeviel om je geliefde Nieuw-Zeeland te verlaten. Maar je hebt het wel a la Nikita gedaan. Hup die berg op en plons die ijskoude rivier in... brrr die laatste doe ik je niet na hoor!

    En dan nu genieten in Australië... echt super... zon, zee en strand. Stappen in clubs en de hele avond dansen in een gaybar, wat wil je als vrouw nog meer :-)

    Als je terug komt gaan we dan lekker een biertje drinken ergens in een Nederlandse club? Of drink jij alleen biertjes op het Nieuw-Zeelandse strand met een kampvuurtje erbij? Anders moeten we helemaal daar naar toe afreizen voor dat biertje... ook niet heel vervelend by the way hahaha

    Ga nog even de komende maanden genieten en ik kan ondertussen ook niet meer wachten om je te zien!

    Heel veel liefs,
    Karianne Xje

  • 23 Oktober 2008 - 17:02

    Opa & Lya:

    Lieve Nikita,
    Wat een verrassing je aan de telefoon te krijgen, we waren net terug van China. Heerlijk te horen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat je schijft over Wanaka kan ik me levendig voorstellen, het is zo'n geweldig stadje, het ligt ook zo mooi aan het meer omgeven met al die schitterende beren en Sydney is al een beetje meer Westers, al weer een beetje terug in die wereld waar je 16 dec. in terug komt. Geniet nog even, laat de zon nog even schijnen en wordt lekker warm en bruin, want hier is het heel anders, dan is het de familie en de vrienden weer aan wie je je zal warmen. Ja je hebt al wel geleerd dat alles 2 kanten heeft Leef nu, en dan zien we wel weer verder. We vinden het uiteraard geweldig je weer terug te zien en je te omhelsen. Lieve schat heel veel liefs van ons beiden, we denken aan je en tot gauw.
    Opa & Lya

  • 27 Oktober 2008 - 19:36

    Mams Van Karianne:

    Lieve Nikita,

    Weet je, dat ik weer ademloos voor het scherm hing.
    Jij bent zo avontuurlijk en toch ontroerend, AMAZING!
    AMAZING:
    Om voor afscheid van Wanaka om zes uur op te staan.
    En dan een half uur lopend een hoge berg op te gaan.
    Om vandaar de zonsopgang met die prachtige kleuren te zien.
    Hiervoor krijg je van mij een hele dikke tien!
    Om dan nog van een brug af te springen in een ijskoude rivier.
    Brrr koud, maar jou kennende had je veel plezier.
    Om ter afsluiting van Nieuw-Zeeland oftewel Kiwiland.
    Met een biertje bij een kampvuurtje te gaan zitten op het strand.
    Om bye bye te zeggen tegen de oceaan.
    En dan nog wel met volle maan.
    Wat een heerlijk verhaal.
    Dit is pas echt speciaal.
    In Australie wakker worden in Sydney.
    Vakantiegevoel again: uitgaan, dansen, big big city.
    Geniet nog maar lekker lieve meid.
    Je bent jong, lang leve de vrijheid!
    Tot slot veel liefs van Karianne haar pa.
    En natuurlijk een dikke kus van mij, haar ma.

  • 27 Oktober 2008 - 19:57

    Wouter Van Dijk:

    Somewhere in a deep ancient memmory of yours you knew a boy called Wouter. We sat on the same school (Helen Parkhurst) and played in the musical of that school.

    You know wich boy I mean? Great because that is me and I am very, very jealous on you.
    My plan is to go to New Zealand next year. For the same reasons you did, but youre already there!
    It's a 'small world...

    Well have fun overthere and enjoy :)

    I'll talk to you when you get back sometimes ;)

    Greetz, Wouter

    (wobadijk@planet.nl)

  • 28 Oktober 2008 - 17:48

    Robin:

    vet cool
    en mooi dat je nog steeds zo geniet.:)
    maar het word idd wel eens tijd dat je terugkomt:P
    xxx(L))(K)poepkind robin:D

  • 31 Oktober 2008 - 08:54

    O+O:

    Lieve Nikita
    Bedankt weer voor de leuke brief op je site, de mooie foto’s en de video’s .
    En de mooie kaart uit Australië .
    We zijn pas per telf. helemaal bij gepraat en per e-mail bij geschreven.
    Fijn dat je het in Australië ook weer naar je zin hebt.
    Leuk dat je zoveel contacten hebt gemaakt het afgelopen jaar.
    Als je weer thuis bent en je al die contacten wilt onderhouden mag je wel een secretaresse in dienst nemen.
    Nikiet geniet de laatste p/m 52 dagen met volle teugen van al het moois wat Australië te bieden heeft.
    Liefs en een dikke pakker van je O+O

  • 31 Oktober 2008 - 14:33

    Mems:

    Hi lief,
    Leuk je foto's, maak je op de boerderij ook foto's?
    Ik kan niet w88 hoor tot je terug komt...Yvon heeft helemaal gelijk. GENIET!

    Dikke kussen je memsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikita

Dag lieve mensen! Welkom op mijn personelijke profiel. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld. Liefs, Nikita

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 74860

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 15 December 2014

Canada

10 Juni 2010 - 01 September 2010

Camp USA 2

26 Mei 2009 - 23 Augustus 2009

Camp USA

17 September 2007 - 21 November 2008

Kiwi Nikita

Landen bezocht: