Een groot sprookje met een grote glimlach - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Een groot sprookje met een grote glimlach - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Een groot sprookje met een grote glimlach

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

14 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hi Schatjes! Hoe staat het ervoor met jullie? Nog steeds genieten van de late zomer?
Met mij is alles Toppie! Ik werk heel hard en veel. Maar geniet in dezelfde tijd van elke minuut dat ik werk op de mountain. Awesome!!!

Mijn dag beschrijving:
Mijn alarm gaat af om 10 voor half 6 in de ochtend. Tijd voor een snooze van 10 min en dan is het toch echt tijd om mijn warme bedje te verlaten. Aankleden, kopje thee en ontbijt, lunch maken, jas aan en een wandeling van 4 min naar de pickuppoint. Het moment dat ik de duur uitstap veranderd mijn gezicht van 'slaapkop' naar een BIG SMILE, want ik zie een mooie sterre hemel zo vroeg in de ochtend. In het busje is het altijd vrij stil en hebben we nog even de tijd om te relaxen en kort schoonheids slaapje. Om 7 uur wrap ik mezelf in warme kleren, muts, snowboard boots en een walkie talkie in een harnas, met de walkie talkie hebben we contact met elkaar en zo weet je precies wat er zoal gebeurt on the mountain.
Dan beginnen we met al de checks van de lifts, sneeuw shuffeling en de rij opzet. Tegen de tijd dat we klaar zijn met dat, komt de zon op en het is zulk mooi uitzicht en op een goeie morgen is het ongelovelijk en niet te beschrijven. De hele ochtend werk ik hard, maar elke ochtend is deze grote glimlach op mijn gezicht en besef ik me elke keer weer hoe gelukkig ik mag zijn met een werkplaats zoals dit. En je raakt niet gewendt aan het uitzicht en elke dag weer waardeer ik het en het blijft me verbazen hoe cool en verschillend het elke dag er weer uitziet.
Om 9 uur openen we de lift voor de gasten en dan zit ik lekker buiten in het zonnetje of binnen in het hutje als het weer er om vraagt. De dag is vrij relaxt. Je kijkt gewoon of alles goed loopt, stop de lift als er iets mis gaat en shuffel de sneeuw op de ramp en als je je verveeld bouwen we een hele dierentuin uit de sneeuw. Dan hebben we een pauze van 15 min de ochtend en aan het einde van de dag en lunch van 30 min. In mijn pauzes ga ik normaal snowboarden en in de hele dag snowboard ik ongeveer 2 uur en andere dagen is het meer of minder. Dat hangt allemaal af van waar ik werk, op welke lift enzo.
Tussen door ben ik af en toe TC cat zoals je kunt zien op de foto's. Altijd als ik in een pretpark was ofzo en ik zag deze grote beesten zoals Mickey Mouse of Tweety, d8 ik altijd.. Ik zou dat wel willen doen.. Lijkt me best gaaf.. Je kunt gewoon lekker gek doen, niemand die je herkent en de kinderen love you! Zo gesproken, zo gedaan.. En I love it too!!!!
Aan het einde van de dag.. Om 4 uur is 'Last Chair'. Alles opruimen en klaar maken voor de volgende dag, snowboard naar benede en dat was mijn dag on the mountain. De mensen waar ik mee werk zijn super. We hebben een heel leuk team en iedereen gaat goed met elkaar om. We hebben de 'JUG' rule. Dat betekend als je een foutje maakt, zoals te vergeten de knoppenkast dicht de doen in de avond, zodat het de volgende ochtend vol met sneeuw zit.. Als iemand je betrapt moet je een JUG (kan) of beer kopen de dag nadat we betaald krijgen. Sommige mensen zitten als op 3. Gelukkig heb ik er nog geen! Na de closeup rijden we weer naar bende in het busje. De zon gaat dan alweer onder en de lucht verkleurd roze en ik voel een vermoeit gevoel van de dag. Maar happy as!
Sommige dagen werk ik dan meteen na werk in de Curry place. Ik begin daar om 5.30 en werk tot 10. Lange dag. Ik eet daar en na mijn double shift loop ik naar huis onder een prachtige sterre hemel. Eenmaal thuis tijd voor een kopje thee, check mijn emails, een warme douche en lekker slapen... Sweet dreams!
En dan is het alweer tijd voor een nieuwe dag..
Ik doe het werk in de curry place, 2 of 3 dagen. 3 dagen is te veel, dan heb ik er geen plezier in en de glimlach verdwijnt omdat ik gewoon te moe ben. Vandaar dat ik dat nog maar 2 dagen ga doen, zodat ik deze glimlach kan behouden!!!
Het is een work & holiday. Dus we willen het wel een beetje in belance houden! Toch?! ;)
En daarnaast wil ik ook nog een beetje tijd over houden om te socialise. Wat me aardig goed afgaat. Ik ontmoet elke dag nieuwe mensen en heb het echt heel erg naar mijn zin..
En op mijn vrije dagen ga ik nog steeds de mountain op. Ik doe dat een dag en board voor een paar uur en de andere dag heb ik een 'townday'. Ik hang dan lekker thuis, doe mijn was, boodschappen en hang lekker op de bank. Is ook wel is lekker.. NIKS doen!

Haha.. Sorry voor mijn Nederlands. Soms klinkt het echt grappig als ik het overlees en ik doe echt mijn best, maar sommige dingen weet ik gewoon niet te omschrijven in Nederlands omdat ik alles in het Engels heb geleerd.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te weten waar ik zoal mee bezig ben en hoe mijn dag eruit ziet.
De foto's maken mijn verhaal hopelijk compleet..

Ondanks mijn gelukkige gevoel elke dag. Mis ik 'thuis' en vooral mijn lieve familie. We hebben vrij veel contact en dat maakt het veel gemakkelijker.. En ik weet dat dit gewoon een kans is dat ik moet grijpen.. En genieten!!!

Heel veel liefs,
Nikita

• 14 Juli 2008 - 07:43

Robin:

heee nikita:D
    echt mooi dat je het zo naar je zin hebt:D
    jij zit nu lekker in de sneeuw, in nederland was het weer niet zo goed, toen ik nog op schhool was was het heel zonnig en warm, maar in me vakantie is het niet zo lekker hoor:P nu word het denk wel beter maar we zien het wel;)
    wel super dat jij het zo naar je zin hebt

je grote poepkind neef, Robin

• 14 Juli 2008 - 08:53

Memsie:

Hi lieverd,

Toppie mijn poppie.
    JIJ daar in de sneeuw, je hart ophalen..genieten..heerlijk boarden. Echt een lief omaatje met mijn mooie zomersjaal die je voor mijn verjaardag maakte...ik kon het je niet leren, jij doet het!
    LOVE YOU
    Ik denk dat je nederlandse les nodig zult hebben hihihi
    HUGG kiss kiss

• 14 Juli 2008 - 09:20

Je Zus:

Pssttt Zussie....

Wat een dag beleef jij, te Stoer!
    Geniet zeker van elke minuut die je hebt!
    Super foto's!
    Ik ben een super trotse zus!

Liefs Siit

• 14 Juli 2008 - 09:21

Hetty:

Hoi Smiley!
    Ik begin spontaan ook te glimlachen als ik je verhaal lees. Je bent wel een bikkel hoor, 10 voor half 6 ´s morgens je wekker! Maar ik begrijp dat het ´t waard is. Na veel regen schijnt vandaag de zon hier weer lekker, heerlijk! Gisteren Mary, Siïta, Peter & kids bij Sandy gezien (verjaardag Wessel werd gevierd). Ze zagen er zo lekker bruin uit, die hebben genoten hoor in Griekenland. Wat had je voor Mees weer een mooi rompertje gemaakt en voor je moeder een leuke sjaal! Nou meissie, geniet lekker verder maar daar zit ik eigenlijk heel niet over in.
    De groetjes van ons allemaal en we zijn al aan het aftellen hoor!
    xxx
    Snoekjes

• 14 Juli 2008 - 12:51

O+O:

Hoi lieve kleindochter,

Wat fijn dat je dit alles mag meemaken en er echt van geniet.
    Je werkt nu hard,maar je hebt al zoveel gedaan en mooie dingen gezien,je bent een bofkont.
    Maar dat je af en toe toch wel even hier om het hoekje zou willen kijken en je fam. mist,is echt niks mis mee, dat is heel normaal.
    Maar geniet jij daar maar, en laat ons door je brieven en foto’s meegenieten.
    We vinden het altijd leuk als je een nieuw bericht hebt geschreven en nieuwe foto’s.
    Tot MSN en webcam
    Groetjes O+O

• 15 Juli 2008 - 19:29

Karianne:

Hi lieve Nikiet,

Kan me voorstellen dat jij dubbel aan het genieten bent zo bovenop die berg... De foto's spreken voor zich. Die schildpad vind ik zooo lief, kun je die in een vrieskist mee naar Almere nemen hihihi Vandaag had ik een dagje vrij, maar helaas was het hier treurig weer... niet koud, maar beetje herfst-achtig saai met regen. Past ieder geval niet bij half juli.

Ik ben super trots op jou en kan niet wachten je weer te zien.

Lots of love and kisses,
    Karianne

P.S. Ik stuur je binnenkort weer een mail.

• 18 Juli 2008 - 11:45

Heidi:

hoi.hoi
    sorry dat ik heeeeeel lang geen berichtje had gestuurd! ik vind het ook leuk dat jij het daar zo leuk heb! en ik ga al naar de middelbare school: O.S.B
    ik ben ook net terug van ponykamp dat was ook heel leuk in de veluwe door de bossen dat was super leuk!!!
    xxx heidi

• 19 Juli 2008 - 22:24

Ronald & Chantal:

Hi Nikita,

Ontzettend gafe foto's en wow het ziet er inderdaad zoooo mooi uit. We zijn heel erg jaloers! Geniet ervan & have fun.
    Liefs, van ons alledrie.

• 22 Juli 2008 - 16:32

Lieke:

Leuk om met je gebelt te hebben!!!!
    Doei nikiiet!

• 03 Augustus 2008 - 13:34

Mootje:

Heee NiKiWi,
    Had ff een tijdje niets geschreven, want ik zit niet zo vaak meer achter de Computer maar heb al je verhalen even teruggelezen en al je foto's gezien.
    Supermooi hoor, en wat heerlijk om daar lekker in de sneeuw rond te baggeren he?
    Haha, je schrijft het zelf al maar inderdaad staan er steeds mee engelse woorden tussen in je tekst.
    Alle uitdrukkingen en namen kun je ook niet gaan vertalen.
    Nou, ik heb je via msn al een briefje gestuurd,
    dus het meeste weet je al weer maar ik zal het weer in de gaten houden
    dikke kus van Monique xxx

• 04 Augustus 2008 - 09:36

Sebastiaan:

Gruwelijke baan zeg! ik ben iig jaloers.
    Heel veel plezier daar gewenst.

• 08 September 2008 - 08:19

Hetty:

Hoi Nikita,
    Weet je wel dat je 14 juli (!!!) je laatste bericht hebt geplaatst!
    Ik kan bijna niet meer slapen!!
    xx
    Hetty

• 10 September 2008 - 11:55

Suzanne:

Hey meis,
    twee maanden te laat, maar heb het toch nog gelezen. Het klinkt vooral als een zware lange dag, maar wel op de meeste mooie manier! Foto's zien er ook heerlijk uit! Ik ga snel door met lezen!

XXX