Treble cone - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu Treble cone - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nikita Oldert - WaarBenJij.nu

Treble cone

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

23 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hi vakantiegangers! ;)
Het is bijna zover en misschien is de vakantie voor sommige al begonnen. Ik kan alleen maar zeggen.. Geniet er lekker van :D
Dat is een van de vele dingen dat ik nog steeds doe. Genieten, elke dag weer sta ik op en ik begin de dag met een glimlach. Kijk uit mijn raam en elke dag realiseer ik mezelf weer hoe gelukkig ik ben dat ik hier mag zijn en hoe blij ik ben met de keuzes die ik maak..

Mount Cook(ies)
Voordat ik begon met werken op de mountain ben ik naar Mount Cook geweest en dat was echt geweldig. Zoals altijd, kan ik het niet echt omschrijven.. Maar ook dit keer hoop ik dat de foto's genoeg zeggen.
Mijn Israelische vriend en ik hebben een 2 daagse wandeltocht gedaan. En halverwegen de tocht liepen we in de sneeuw. Geweldig uitzicht en we toen we bij de hut aankwamen was het al donker.. Maar de maan gaf zoveel licht dat je de schaduwen op de grond kon zien en een prachige sterren hemel.. De hele dag gelopen (6 uur). Maar elke keer liepen we voor een paar minuten, stopte we weer en een diepe zucht.. Genieten van al het prachtigs om je heen..
In de hut was een andere Nederlands couple. Was wel gezellig.. En hier komen de cookies in de story.. Natuurlijk cookies als dessert na de overheerlijke pasta. Het eten smaakt altijd 10x lekkerder na een lange wandeltocht en in de huts.
De volgende ochtend, na de ongelovelijke mooie zonsopgang, zijn we weer naar benede gelopen en onderweg even gestopt voor een beetje creativiteit voor vaderdag (zie foto's)
Op de weg naar huis zijn we ook nog even in een ijskoud lake sprongen om het avontuur goed af te sluiten.. Was mijn idee en Ami (de guy) dacht dat ik een grapje maakte, maar dit was serieus, hier maak je geen grapjes over. Het is een grote grap en je gaat er gewoon voor!!!
En wat heel grappig/leuk was dat ik Emrei, mijn duitse vriendinnetje van de appels zomaar uit het niets tegen kwam op de weg naar boven on the track. Haha.. Zo toevallig! De volgende dag is ze met ons mee gekomen naar Wanaka en hebben we een paar dagen lol gehad hier..

Curry in a hurry
Ik werk nog steeds in de Indian take away. Het is okay. Werk in de weekende van 6 tot 10. Het is alleen heel jammer dat iedereen op werk altijd in Nepalisch praat. Daar kan ik weinig mee.. Maja verder heb ik het wel naar mijn zin en ik probeer het gewoon een beetje leuk voor mezelf te maken:)

House mates
Ik heb het heel erg naar mijn zin in het huis waar ik woon. De crew is compleet en we wonen nu met 9 mensen in het huis. 3 couples en 3 ladies in de ladies room. De ladies zijn Jana (Germany) en Helen (UK). Verder hebben we Frankrijk, Australie, Engeland en Schotland vertegenwoordigd.
Het is heel gezellig in huis. Elke woensdag avond hebben een 'home party'. Dan koken en eten we gezellig met z'n alle. Drinken we een wijtje en een biertje, chill out en socialisch.
Party is verboden.. Maar we houden het klein.. En we hebben elke dag brei en haak parties.. Haha! Alle meiden in het huis maken mutsen, sjaals en wat je allemaal nog meer kunt maken.. Grandma club!

Ladies
Over Grandmum's gesproken.. Een ander baantje wat ik opgescoopt heb is een dozen inpak baantje.. Haha.. Via via ben ik daar aangekomen. 2 mevrouwtjes, lesbisch en zo schattig.. En ze gaan verhuizen en kunnen beide niet tillen en inpakken, dus ik help ze! Betaald goed, 7 koppen thee een dag en inclusief lunch! :D Haha.. En heel gezellig.. Wat wil je nog meer?!

Hup Holland Hup :(
En dat ik zover weg zit wil niet zeggen dat ik ons voetbalteam niet support. Ik ben om 6.00 uur opgestaand, samen met nog 2 Nederlandse meiden die ik via via kende en een Dutch guy en nog wat andere. We hebben de hele game gevolgd en wat doen ze? Verliezen.. Niet te geloven!

TREBLE CONE
Vorige week ben ik begonnen op de mountain. Er is jammer genoeg nog geen sneeuw. Maar we zijn druk bezig met de training. Uitleg hoe de liften werken en ik moet je eerlijk zeggen er komt meer bij kijken dan ik van te voren gedacht had. Ik had er eigelijk nooit zo bij nagedacht toen ik zelf aan het boarden was.. Haha jumpte gewoon in de lift en of you go! Mare het is best interesant om nu eens een kijkje achter de schermen te nemen.
En fuck.. zoals je kunt zien is het geen slechte plaats om te werken. Elke ochtend kunnen we de zon op zien komen en de hele lucht staat in vuur en vlam..
Ook heel cool zijn de Kea's, mountain papegaaien. Het zijn hele ondeugende en slimme vogels. Het openen van een lunchbox is geen probleem en ook plukken ze je hele auto uit elkaar.. Maar ze zijn prachtig, vooral als ze wegvliegen. Het zijn groene vogels, maar als ze vliegen zie je de oranje kleur onder de vleugels.. Amazing!
En ik ontmoet zoveel nieuwe mensen en het leuke is niemand is bang voor de kou en iedereen is daar met dezelfde reden, zoveel mogelijk snowboarden en skieen en having fun! Neem eens een kijkje op www.treblecone.co.nz

Gedachte van de week..
Ik ben er van overtuigd dat alles met een reden gebeurt.. Waarom is altijd de vraag en vaak weet ik daar het antwoord niet op. Maar daar heb ik vrede mee.. En elke dag leer ik weer zoveel nieuwe dingen en ik ben gewoon heel blij met mijn leventje hier op het moment..

Het fijne is dat ik hier in huis fulltime internet heb. Dat wil zeggen dat ik regelmatig online ben, tussen mijn shifts door, in de ochtende en avonden.. En het is fijn om zoveel contact te hebben met thuis. Dan heb je tenmisten niet het gevoel dat ik zover weg zit.. En het is goed om jullie koppies te zien op die webcams. Lang leven de technologie!!!

Dus als je online bent of gewoon even wat kwijt wil.. De heetste roddels of wat dan ook.. Email! Echt doen!?

Hoop van jullie te horen.. En vergeet niet te genieten van de zon.. Want als jij het niet doet, wie gaat het dan voor je doen??

Big Smile :D,
Nikiwi xxx

• 23 Juni 2008 - 07:20

Mems:

Wouw dearling...toppie!
    Fijn om je te zien en te spreken regelmatig.

X X

• 23 Juni 2008 - 07:22

Jimmy:

Hey Nikita!
    wat goed van je dat je ons in het verre australie alsnog supporte bij het EK.
    Helaas is dat niet goed genoeg gelukt haha.

Ben blij om te lezen dat je het zo leuk hebt, Geniet er nog maar even van want voor je het weet zit je weer in NL 3

x

• 23 Juni 2008 - 09:00

Yvonne:

He Nikita..
    Ik zie dat je nog steeds met volle teugen geniet zeg super!!!
    Ik hoop voor je dat er snel een dik pak sneeuw valt BRR moet er nog niet aan denken hoor...
    wij eerst maar eens warmte.. En er zitten weer prachtige foto's bij zeg ik wou dat ik er was:( om het zelf te beleven maar met jou verhalen en foto's is het bijna zo hoor
    ga nog maar heerlijkdoor met GENIETEN!!!!

groetjes Yvonne en de kids..

• 23 Juni 2008 - 10:37

Hetty:

Fan - tas - tisch!!
    Wat moet ik zeggen?
    ´t Klinkt bijna allemaal te mooi om waar te zijn!
    Je doet het gewoon goed!
    Vooral zo doorgaan.
    Hier alles goed, Robin is al zo goed als vrij, Pieter is nog met wat herkansingen bezig en voor hem is het na deze week ook wel bekeken geloof ik, Heidi zit in groep 8 en heeft volgende week dinsdag haar afscheidsmusical(afgelopen zaterdag verjaardags-/eindfeest gehad (groot scherm met beamer, verliest het NL elftal, gloeiende gloeiende), Sander en Tessa zijn ook met de laatste 2 weken bezig.
    Dikke zoenen (over een paar maandjes weer écht),
    Snoekjes

• 23 Juni 2008 - 13:26

O+O:

Lieve Nikita,

We hebben je nieuwsbrief weer met aandacht en veel plezier gelezen, we genieten met jou mee. Ja, je bent wel een bevoorrecht meisje, dat je dit allemaal mag zien en beleven en ons ook trouw laat meegenieten van al het moois via je foto’s en brief. Bedankt Nikiet.
    We vinden het fijn dat alles zo goed gaat met je, houwen zo
    Je krijgt eerdaags wel weer een mailtje.
    Hou je haaks dikke kus.
    O+O

• 23 Juni 2008 - 16:13

Pieter:

he grote nicht
    dat ziet er nog is leuk en mooi uit!! Mooie natuur en Dikke party´s. jammer dat nederland uit is geschakeld maar het was wel verdient ze speelden bagger. Nu ben ik dus maar voor rusland. KOM OP HIDDINK!!!!.
    Veel plezier daar verder
    en boardse he!! als er sneeuw komt!!!! maarre train maar niet veel want straks gaan we nog even hard:P:P(ps op voor je pols he!!)

xxx pieter

• 24 Juni 2008 - 14:07

Robin:

wow, vet cool!:D

• 01 Juli 2008 - 19:22

Marian:

Hoi Nikita,
    Wij voelen ons wel een beetje zielig hoor in dit kikkerland, waar het zowaar al een paar dagen niet geregend heeft en best wel heel mooi weer is. Wat een leuk verhaal weer van je en die prachtige foto's. Genieten!! Blijf dat vooral doen en houdt ons op de hoogte.

Liefs,
    Marian (ook van Romy, Maura, David en Bram) en.... gefeliciteerd met je mammies verjaardag!!

• 01 Juli 2008 - 21:06

Guus:

aaaah! Ik heb al spijt dat ik even op je web log kijk. Heimweeee!
    Maar echt super om te zien. MAak er iets van daar (het is nu volgens mij open), board ze en doe de groetjes aan Ami. Mooi avontuur weer.
    groetjes

• 01 Juli 2008 - 21:08

Guus:

En ik heb geen flauw idee waarom dat er 3 keer staat...
    mijn oprechte welgemeende excuses

• 02 Juli 2008 - 10:43

Hans:

Nikita,

Gisteren even mij naverjaardag met jou Opa en Oma geviert.Hoor je nog eens wat, vandaar.
    Ben jaloers dat in mijn tijd dit niet normaal/ingeburgerd was.
    Maar ja, Leuk lees dat je een Isralische vriend heb, die gasten kom je werkelijk ook overal tegen (weleens van Natas gehoord tijdens haar reis) volgens mij zit het in hun DNA zal wel komen door de treurige geschiedenis van het volk. Maak me trouwens even lekker jij met die sneeuw/ski verhalen bedankt hoor.

Groetjes en veel liefs,
    Hans